.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور استاندار مازندران؛
خادمان کتاب مازندران تجلیل شدند
آئین تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی استان با حضور استاندار مازندران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی، نویسندگان، کتابخوانان و کتابداران استان برگزار شد.

 شمال نیوز: مراسم تکریم از فعالان حوزه کتاب با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات هلال احمر ساری برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، آئین تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی استان با حضور استاندار مازندران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی، نویسندگان، کتابخوانان و کتابداران استان برگزار شد.

مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این مراسم با بیان اینکه علاقمندان به حوزه کتاب امروز دراین‌جا گردهم آمدند تا جایگاه کتاب در جامعه را محترم شمارند، اظهار کرد: جابگاه رفیع علم و تفکر بر کسی پوشیده نیست و باید برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید تلاش بیشتری کنیم.

وی با اظهار اینکه کتابخانه ها بهترین محل برای تفکر و اندیشه است، افزود: طی ماه‌های گذشته هفت باب کتابخانه عمومی را با کمک خیران و اعتبارات استانی به بهره برداری رساندیم.

عمرانی با بیان اینکه برای افتتاح45 کتابخانه دیگر به اعتبارات استانی نیازمندیم، تصریح کرد: شش باب کتابخانه دیگر نیز در ماه‌های گذشته تجهیز و بهسازی شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: بخش اعظمی از مشکلات سرمایشی و گرمایشی کتابخانه های عمومی استان را مرتفع نمودیم؛ بسیاری از مشکلات تجهیزاتی کتابخانه های استان را رفع و درصدد رفع کامل آنیم و بنا داریم به لطف خداوند قادر، نهضت جدی بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های استان را آغاز نمائیم.

این مسئول با اشاره به افزایش 30هزار جلد کتاب به تعداد کتاب‌های کتابخانه های عمومی استان، بیان کرد:15 هزار عضو جدید نیز به تعداد اعضای کتابخانه های استان افزوده شد،همچنین درهفته کتاب و کتابخوانی306 عنوان برنامه در سطح استان برگزار شد.

در ادامه مدیر کل برنامه ریزی نهادکتابخانه های عمومی کشوربا بیان اینکه به زودی وضعت معیشتی کارکنان این نهاد مطلوب می‌شود، گفت: آموزش‌های تخصصی برای ترویج کتابخوانی و سهولت دسترسی کتاب در سطح نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

سیامک محبوب با اظهار اینکه کتابداران به عنوان مروجان فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند، افزود: با اجرای طرح های آموزشی چون مشاوره کتابدار و ترویج خواندن به صورت مجازی، بستر مناسب برای توانمندی کتابداران فراهم شده است .

وی با اشاره به آموزش یک هزار کتابدار در دوره آموزشی مشاوره کتابدار، گفت: شش هزار و 500 نفر  از کتابداران کشور در دوره های آموزشی ترویج خواندن به صورت مجازی شرکت خواهند کرد .

مدیر کل برنامه ریزی نهادکتابخانه های عمومی کشور از برنامه و سیاست جدید این نهاد برای تامین و ارسال کتاب های موردنیاز به کتابخانه های کشور خبرداد و گفت : با اعمال این رویه کتاب های موردنیاز هر منطقه به کتابخانه ها ارسال و در اختیار آنان قرار می گیرد در حالیکه پیش از این کتاب هایی که مورد نیاز مناطق نبوده در اختیار کتابخانه ها و اعضای آنها قرار می گرفته است .

مطالعه کتاب در راس فعالیت ها قرار گیرد

استاندار مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه برای ترویج کتابخوانی در جامعه، رسانه های باید بسیج شوند،گفت: تداوم راه بزرگانی همچون علامه طباطبایی که برای دین و دانش قلم فرسایی کردند همت والایی می‌خواهد.


ربیع فلاح جلودارافزود: کتاب یگانه عنصر پیوند دهنده علم و عالم در همه اعصار است و کتاب اسرارالهی، معدن دانش و چشمه ادب و حکمت است.

وی با اشاره به سرانه پایین مطالعه در جامعه و تلاش برای گنجاندن کتاب در سبد خانواده ها، بیان کرد: درشرایط کنونی جامعه و با توجه به مشغله هایی که هریک از افراد جامعه دارند از مطالعه دور شده ایم.

استاندار مازندران با اظهار اینکه ظهور شبکه های اجتماعی موجب شده تا در معرض بمباران اطلاعات قرار بگیریم، افزود: اما هیچ یک از این ابزار ارتباطی و اطلاعاتی جایگزین کتاب نمی‌شود.

وی با اشاره به این که کتاب و کتابخوانی باید در راس فعالیت ها باشد و به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای ترویج این سنت ارزشمند فرهنگی است و شهرداران باید ضمن تلاش برای تقویت و ترویج این مهم با استفاده از مشارکت و کمک خیران و مردم، در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام کتابخانه های برخی شهرهای استان تلاش کنند.

فرهنگ ایرانی با کتاب و کتابخوانی در جامعه عجین شود

نماینده مردم  بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اعتقاد بر اینکه فرهنگ یک جامعه  از مطالعات سرچشمه می گیرد اظهارداشت: جای تاسف دارد که  کتابهای اسلامی در کتابخانه های کشورهای اروپایی استفاده  می شود اما  بسیاری از جوانان ما از فرصت خود برای مطالعه این کتابها استفاده نمی کنند.

 حجت الاسلام علی اکبر ناصری افزود: متاسفانه برخی از جوانان ما اوقات  بیکاری و فراغت خود را در قهوه خانه ها می گذرانند که  نه تنها سودی به  حال آنان ندارد بلکه موجب بیماری آنان نیز می شود.

 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید این اطلاع  رسانی و فرهنگ سازی در جامعه  بشود که کتاب هیچ جایگزینی در جامعه ندارد و می تواند به افراد جامعه ارزش واعتبار نیز بدهد.

ناصری با اعتقاد بر اینکه باید فرهنگ ایرانی را با کتاب و کتابخوانی در جامعه عجین کرد گفت: دشمن امروز از ایران اسلامی میترسد، ایران اسلامی که دارد جهانی می شود.


در این مراسم از 50 نفر از خادمان کتاب استان که از جامعه ی کتابداران و مسئولین کتابخانه ها، کتابخوان، خیّران کتابخانه ساز و نویسندگان استان بودند بعنوان برگزیده های ملی و استانی تقدیر شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.